Mocniejsze sprzeglo
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Mocniejsze sprzeglo
Koledzy,
Od jakiegos czasu poszukuje roznych rozwiazan aby wzmocnic sprzeglo w swojej Mce. Interesuje mnie taki zestaw dla osob ktore mocniej uzywaja auto, ale na drodze/ewentualnie jakis trackday. Silnik mam B38, w ktorym jest dwumasowe kolo zamochwe, ale na 100% mocniejszy zestaw chcialbym oprzec na kole jednomasowym.
Sprzeglo ma byc mocne, wytrzymujace ostre zmiany biegow i strzaly ze sprzegla, ktore bedzie sie cechowalo dosyc duza trwaloscia. Zestaw ma byc totalnie drogowy i ma sie tym dac normalnie jezdzic. Auto nie bedzie bralo udzialu w zadnym wyczynie, wiec sprzegla spiekowe/stalowe raczej odpadaja (choc w sumie nie wiem, bo wielkiego doswiadczenia z tym nie mam). Ponizej zebralem troche ofert, moze ktos mial z czyms takim doczynienia?
1. UUC. jak widac sa 4 rodzaje:
- Performance Organic (490lb-ft = 665Nm)
- Segmented Kevlar (650lb-ft = 880Nm)
- Multi-Puck Ceramic 2 (650lb-ft = 880Nm)
- UltraSmooth CeraMetallic (650lb-ft = 880Nm)
2. Sachs Performance
Transmittable torque 530+Nm
3. F1 Racing
Sa dostepne na ebay.de:
Stage 2 = 477 Nm
Stage 3 = 545 Nm
4. Radzikowski. Od tego Pana nie mam oferty ale z tego co wiem na pewno jest w stanie przygotowac rozne sprzegla w dobrej ofercie cenowej.
Ceny sa rozne, ale powiedzmy sobie szczerze ze na tym poziomie sa one czynnikiem drugoplanowym.
Co myslicie? Macie jakies doswiadczenia z ktorymis z tych zestawow ?
Licze na dyskusje.
Od jakiegos czasu poszukuje roznych rozwiazan aby wzmocnic sprzeglo w swojej Mce. Interesuje mnie taki zestaw dla osob ktore mocniej uzywaja auto, ale na drodze/ewentualnie jakis trackday. Silnik mam B38, w ktorym jest dwumasowe kolo zamochwe, ale na 100% mocniejszy zestaw chcialbym oprzec na kole jednomasowym.
Sprzeglo ma byc mocne, wytrzymujace ostre zmiany biegow i strzaly ze sprzegla, ktore bedzie sie cechowalo dosyc duza trwaloscia. Zestaw ma byc totalnie drogowy i ma sie tym dac normalnie jezdzic. Auto nie bedzie bralo udzialu w zadnym wyczynie, wiec sprzegla spiekowe/stalowe raczej odpadaja (choc w sumie nie wiem, bo wielkiego doswiadczenia z tym nie mam). Ponizej zebralem troche ofert, moze ktos mial z czyms takim doczynienia?
1. UUC. jak widac sa 4 rodzaje:
- Performance Organic (490lb-ft = 665Nm)
- Segmented Kevlar (650lb-ft = 880Nm)
- Multi-Puck Ceramic 2 (650lb-ft = 880Nm)
- UltraSmooth CeraMetallic (650lb-ft = 880Nm)
2. Sachs Performance
Transmittable torque 530+Nm
3. F1 Racing
Sa dostepne na ebay.de:
Stage 2 = 477 Nm
Stage 3 = 545 Nm
4. Radzikowski. Od tego Pana nie mam oferty ale z tego co wiem na pewno jest w stanie przygotowac rozne sprzegla w dobrej ofercie cenowej.
Ceny sa rozne, ale powiedzmy sobie szczerze ze na tym poziomie sa one czynnikiem drugoplanowym.
Co myslicie? Macie jakies doswiadczenia z ktorymis z tych zestawow ?
Licze na dyskusje.
- przemo8220
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
- Lokalizacja: Myszków
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
poprzedni właściciel mojego auta i allcar mogliby coś ci podpowiedzieć jeśli chodzi o takie sprzęglo.jazda na półsprzęgle wcale nie jest wygodna. odczuwalna jest zmiana dwumasy na jednomase,czuć drgania. nie wiem czy to przez sprzęgło czy poprostu synchronizatory są podjechane ale o energicznej zmianie biegów można zapomnieć.nie używam auta do sportu i nie wyżywam sie na aucie takżę sprzęgło spełnia swoje zadanie. może sie zamienimy? 

Freude am Fahren
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
Ale Ty masz jakie? Z tego co kojarze to jakies spiekowe od Radzikowskiego?przemo8220 pisze:poprzedni właściciel mojego auta i allcar mogliby coś ci podpowiedzieć jeśli chodzi o takie sprzęglo.jazda na półsprzęgle wcale nie jest wygodna. odczuwalna jest zmiana dwumasy na jednomase,czuć drgania. nie wiem czy to przez sprzęgło czy poprostu synchronizatory są podjechane ale o energicznej zmianie biegów można zapomnieć.nie używam auta do sportu i nie wyżywam sie na aucie takżę sprzęgło spełnia swoje zadanie. może sie zamienimy?
Re: Mocniejsze sprzeglo
F1 to kupa, poszukaj na google
na tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!

- przemo8220
- Posty: 56
- Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
- Lokalizacja: Myszków
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
ciebie raczej nie bedzie interesować bo to 6 łopatkowy spiek na jednomasie. " .... sprzęgło miałem sachsa komplet od allcara do 3.6 z jednomasem a teraz tylko zrobiłem tarczę 6 łopatkową u Radzikowskiego koszt 650 zł wraz z odświeżeniem koła i sprawdzeniem docisku ... " tak twierdzi poprzedni właściciel.nie wiem jak jest bo nie sprawdzałem bo narazie chodzi chociaż łożysko oporowe dość wyje. skoro moja kobieta daje rade z tym sprzęgłem to jeszcze nie jest tak źle 

Freude am Fahren
Re: Mocniejsze sprzeglo
6lopatkowy spiek nie jest zly, poza delikatnym podszarpywnaiem nie poczujesz roznicy, wazne zeby byl z tlumikami! tylko co z dociskiem?
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
Ja poki co z kompletu do jakiego chce dojsc mam tylko kolo zamachowe, reszte bede musial i tak kupic. Docisk do spieku pewnie Pan Radzikowski by przerobil, ale podejrzewam ze musi miec na czym bazowac, czyli na seryjnym docisku, ktorego ja teraz nie mam. Co innego gdybym chcial przerobic moje stare sprzeglo, a tak to dochodza jeszcze koszty zakupu. No i teraz sie zastanawiam czy ma sens robic cos u Pana Radzikowskiego czy kupic gotowy komplet sprzegla - np Sachsa albo UUC.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Mocniejsze sprzeglo
Czemu kupa? Mozesz to poprzec doswiadczeniem? Uzytkownik z tego forum ma taki zestaw i go sobie chwali. Auta uzytkuje dosc mocno ( kjs , dridt )kosiniak pisze:F1 to kupa, poszukaj na googlena tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!
VENOM ja bym sie nie zastanawial tylko bral Sachs performance do 3.6 z tlumikami i jednomase z 3.6.
Tez jestem wlasnie przed takim zabiegiem.
Re: Mocniejsze sprzeglo
koledze najpierw zaczela sie slizgac tarcza a pozniej rozlecial docisk, pisalem tez. ze wystarczy wygooglowac. Fakt faktem, czasem daje rade ale to kupowanie kota w worku bo albo bedzie jezdzilo kilka lat albo wysra sie po tygodniu.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
A kiedy bedziesz kupowal sprzeglo? Kupujesz Sachsa, czy jakies inne?Pawel_M3GT pisze:Czemu kupa? Mozesz to poprzec doswiadczeniem? Uzytkownik z tego forum ma taki zestaw i go sobie chwali. Auta uzytkuje dosc mocno ( kjs , dridt )kosiniak pisze:F1 to kupa, poszukaj na googlena tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!
VENOM ja bym sie nie zastanawial tylko bral Sachs performance do 3.6 z tlumikami i jednomase z 3.6.
Tez jestem wlasnie przed takim zabiegiem.
Patrzac z tego pukntu widzenia to faktycznie chyba Sachs brzmi najbardziej zaufanie... ale czy zaufany jest to nie wiemkosiniak pisze:koledze najpierw zaczela sie slizgac tarcza a pozniej rozlecial docisk, pisalem tez. ze wystarczy wygooglowac. Fakt faktem, czasem daje rade ale to kupowanie kota w worku bo albo bedzie jezdzilo kilka lat albo wysra sie po tygodniu.

Re: Mocniejsze sprzeglo
ja bede bral clutchmasters najprawdopodobiej, FX400. Z Radzikowsim mam zle doswiadczenia, robil mi sprzeglo do civica kiedys i sie slizgalo, teraz zrobil tarcze 6lopatkowa dla kolegi i jest gozej niz na seryjnym rs4. Kolega do auta 440ps/500Nm przerabial dwuas na jednomas z jakism niby rewelacyjnym dociskiem w PMMotorsport i tez nie dalo rady a mialo wytrzymac 700Ps/700Nm!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
Niestety ta firma nie ma w ofercie nic do mojej motorowni.kosiniak pisze:ja bede bral clutchmasters najprawdopodobiej, FX400. Z Radzikowsim mam zle doswiadczenia, robil mi sprzeglo do civica kiedys i sie slizgalo, teraz zrobil tarcze 6lopatkowa dla kolegi i jest gozej niz na seryjnym rs4. Kolega do auta 440ps/500Nm przerabial dwuas na jednomas z jakism niby rewelacyjnym dociskiem w PMMotorsport i tez nie dalo rady a mialo wytrzymac 700Ps/700Nm!
A co do doswiadczen z tzw rzemieslnikami to nie jestes pierwsza osoba ktora takie cos pisze.
Poki co typuje chyba Sachs lub UUC.
Re: Mocniejsze sprzeglo
Mam z UUC małe doświadczenie. Do jakości ich produktów nie ma żadnych zastrzeżeń, ale do obsługi już tak. Mi przysłali złe łączniki (zamówiłem trochę więcej na zapas) i nie mieli zamiaru sprawy wyprostować. Nie odbierali telefonów, nie odpowiadali na maile.Venom pisze:UUC
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Mocniejsze sprzeglo
Moze to temu ze wrzucaja Nas do jednego worka z rosjanami itp...kostek_ja pisze:Mam z UUC małe doświadczenie. Do jakości ich produktów nie ma żadnych zastrzeżeń, ale do obsługi już tak. Mi przysłali złe łączniki (zamówiłem trochę więcej na zapas) i nie mieli zamiaru sprawy wyprostować. Nie odbierali telefonów, nie odpowiadali na maile.Venom pisze:UUC
Dzieki za info.