Mocniejsze sprzeglo

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » sob kwie 24, 2010 15:19

Koledzy,

Od jakiegos czasu poszukuje roznych rozwiazan aby wzmocnic sprzeglo w swojej Mce. Interesuje mnie taki zestaw dla osob ktore mocniej uzywaja auto, ale na drodze/ewentualnie jakis trackday. Silnik mam B38, w ktorym jest dwumasowe kolo zamochwe, ale na 100% mocniejszy zestaw chcialbym oprzec na kole jednomasowym.
Sprzeglo ma byc mocne, wytrzymujace ostre zmiany biegow i strzaly ze sprzegla, ktore bedzie sie cechowalo dosyc duza trwaloscia. Zestaw ma byc totalnie drogowy i ma sie tym dac normalnie jezdzic. Auto nie bedzie bralo udzialu w zadnym wyczynie, wiec sprzegla spiekowe/stalowe raczej odpadaja (choc w sumie nie wiem, bo wielkiego doswiadczenia z tym nie mam). Ponizej zebralem troche ofert, moze ktos mial z czyms takim doczynienia?


1. UUC. jak widac sa 4 rodzaje:
- Performance Organic (490lb-ft = 665Nm)
- Segmented Kevlar (650lb-ft = 880Nm)
- Multi-Puck Ceramic 2 (650lb-ft = 880Nm)
- UltraSmooth CeraMetallic (650lb-ft = 880Nm)

2. Sachs Performance
Transmittable torque 530+Nm

3. F1 Racing
Sa dostepne na ebay.de:
Stage 2 = 477 Nm
Stage 3 = 545 Nm

4. Radzikowski. Od tego Pana nie mam oferty ale z tego co wiem na pewno jest w stanie przygotowac rozne sprzegla w dobrej ofercie cenowej.

Ceny sa rozne, ale powiedzmy sobie szczerze ze na tym poziomie sa one czynnikiem drugoplanowym.
Co myslicie? Macie jakies doswiadczenia z ktorymis z tych zestawow ?
Licze na dyskusje.

Awatar użytkownika
przemo8220
Posty: 56
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
Lokalizacja: Myszków
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: przemo8220 » sob kwie 24, 2010 16:32

poprzedni właściciel mojego auta i allcar mogliby coś ci podpowiedzieć jeśli chodzi o takie sprzęglo.jazda na półsprzęgle wcale nie jest wygodna. odczuwalna jest zmiana dwumasy na jednomase,czuć drgania. nie wiem czy to przez sprzęgło czy poprostu synchronizatory są podjechane ale o energicznej zmianie biegów można zapomnieć.nie używam auta do sportu i nie wyżywam sie na aucie takżę sprzęgło spełnia swoje zadanie. może sie zamienimy? :-D
Freude am Fahren

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » sob kwie 24, 2010 16:35

przemo8220 pisze:poprzedni właściciel mojego auta i allcar mogliby coś ci podpowiedzieć jeśli chodzi o takie sprzęglo.jazda na półsprzęgle wcale nie jest wygodna. odczuwalna jest zmiana dwumasy na jednomase,czuć drgania. nie wiem czy to przez sprzęgło czy poprostu synchronizatory są podjechane ale o energicznej zmianie biegów można zapomnieć.nie używam auta do sportu i nie wyżywam sie na aucie takżę sprzęgło spełnia swoje zadanie. może sie zamienimy? :-D
Ale Ty masz jakie? Z tego co kojarze to jakies spiekowe od Radzikowskiego?

kosiniak

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: kosiniak » sob kwie 24, 2010 16:45

F1 to kupa, poszukaj na google :) na tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!

Awatar użytkownika
przemo8220
Posty: 56
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 21:17
Lokalizacja: Myszków
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: przemo8220 » sob kwie 24, 2010 18:55

ciebie raczej nie bedzie interesować bo to 6 łopatkowy spiek na jednomasie. " .... sprzęgło miałem sachsa komplet od allcara do 3.6 z jednomasem a teraz tylko zrobiłem tarczę 6 łopatkową u Radzikowskiego koszt 650 zł wraz z odświeżeniem koła i sprawdzeniem docisku ... " tak twierdzi poprzedni właściciel.nie wiem jak jest bo nie sprawdzałem bo narazie chodzi chociaż łożysko oporowe dość wyje. skoro moja kobieta daje rade z tym sprzęgłem to jeszcze nie jest tak źle :-)
Freude am Fahren

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 00:15

Rozumiem. Opcja spiekowa to raczej nie dla mnie.

kosiniak

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: kosiniak » ndz kwie 25, 2010 00:57

6lopatkowy spiek nie jest zly, poza delikatnym podszarpywnaiem nie poczujesz roznicy, wazne zeby byl z tlumikami! tylko co z dociskiem?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 10:16

Ja poki co z kompletu do jakiego chce dojsc mam tylko kolo zamachowe, reszte bede musial i tak kupic. Docisk do spieku pewnie Pan Radzikowski by przerobil, ale podejrzewam ze musi miec na czym bazowac, czyli na seryjnym docisku, ktorego ja teraz nie mam. Co innego gdybym chcial przerobic moje stare sprzeglo, a tak to dochodza jeszcze koszty zakupu. No i teraz sie zastanawiam czy ma sens robic cos u Pana Radzikowskiego czy kupic gotowy komplet sprzegla - np Sachsa albo UUC.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Pawel_M3GT » ndz kwie 25, 2010 15:29

kosiniak pisze:F1 to kupa, poszukaj na google :) na tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!
Czemu kupa? Mozesz to poprzec doswiadczeniem? Uzytkownik z tego forum ma taki zestaw i go sobie chwali. Auta uzytkuje dosc mocno ( kjs , dridt )

VENOM ja bym sie nie zastanawial tylko bral Sachs performance do 3.6 z tlumikami i jednomase z 3.6.
Tez jestem wlasnie przed takim zabiegiem.

kosiniak

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: kosiniak » ndz kwie 25, 2010 15:33

koledze najpierw zaczela sie slizgac tarcza a pozniej rozlecial docisk, pisalem tez. ze wystarczy wygooglowac. Fakt faktem, czasem daje rade ale to kupowanie kota w worku bo albo bedzie jezdzilo kilka lat albo wysra sie po tygodniu.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 15:43

Pawel_M3GT pisze:
kosiniak pisze:F1 to kupa, poszukaj na google :) na tym Saschu znowu jest bardzo hardcorowo, podobno w korki nie nadaje sie w ogole!
Czemu kupa? Mozesz to poprzec doswiadczeniem? Uzytkownik z tego forum ma taki zestaw i go sobie chwali. Auta uzytkuje dosc mocno ( kjs , dridt )

VENOM ja bym sie nie zastanawial tylko bral Sachs performance do 3.6 z tlumikami i jednomase z 3.6.
Tez jestem wlasnie przed takim zabiegiem.
A kiedy bedziesz kupowal sprzeglo? Kupujesz Sachsa, czy jakies inne?
kosiniak pisze:koledze najpierw zaczela sie slizgac tarcza a pozniej rozlecial docisk, pisalem tez. ze wystarczy wygooglowac. Fakt faktem, czasem daje rade ale to kupowanie kota w worku bo albo bedzie jezdzilo kilka lat albo wysra sie po tygodniu.
Patrzac z tego pukntu widzenia to faktycznie chyba Sachs brzmi najbardziej zaufanie... ale czy zaufany jest to nie wiem :) Ma ktos jakis doswiadczenia ?

kosiniak

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: kosiniak » ndz kwie 25, 2010 16:12

ja bede bral clutchmasters najprawdopodobiej, FX400. Z Radzikowsim mam zle doswiadczenia, robil mi sprzeglo do civica kiedys i sie slizgalo, teraz zrobil tarcze 6lopatkowa dla kolegi i jest gozej niz na seryjnym rs4. Kolega do auta 440ps/500Nm przerabial dwuas na jednomas z jakism niby rewelacyjnym dociskiem w PMMotorsport i tez nie dalo rady a mialo wytrzymac 700Ps/700Nm!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 16:29

kosiniak pisze:ja bede bral clutchmasters najprawdopodobiej, FX400. Z Radzikowsim mam zle doswiadczenia, robil mi sprzeglo do civica kiedys i sie slizgalo, teraz zrobil tarcze 6lopatkowa dla kolegi i jest gozej niz na seryjnym rs4. Kolega do auta 440ps/500Nm przerabial dwuas na jednomas z jakism niby rewelacyjnym dociskiem w PMMotorsport i tez nie dalo rady a mialo wytrzymac 700Ps/700Nm!
Niestety ta firma nie ma w ofercie nic do mojej motorowni.
A co do doswiadczen z tzw rzemieslnikami to nie jestes pierwsza osoba ktora takie cos pisze.

Poki co typuje chyba Sachs lub UUC.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: kostek_ja » ndz kwie 25, 2010 16:30

Venom pisze:UUC
Mam z UUC małe doświadczenie. Do jakości ich produktów nie ma żadnych zastrzeżeń, ale do obsługi już tak. Mi przysłali złe łączniki (zamówiłem trochę więcej na zapas) i nie mieli zamiaru sprawy wyprostować. Nie odbierali telefonów, nie odpowiadali na maile.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 16:33

kostek_ja pisze:
Venom pisze:UUC
Mam z UUC małe doświadczenie. Do jakości ich produktów nie ma żadnych zastrzeżeń, ale do obsługi już tak. Mi przysłali złe łączniki (zamówiłem trochę więcej na zapas) i nie mieli zamiaru sprawy wyprostować. Nie odbierali telefonów, nie odpowiadali na maile.
Moze to temu ze wrzucaja Nas do jednego worka z rosjanami itp...
Dzieki za info.

ODPOWIEDZ